3. Basisdienstverlening slim invullen

De Stad Peer voorziet in heel wat basisdienstverlening: aanleg en onderhoud van wegen, afleveren van id’s en rijbewijzen, bouwvergunningen, afvalinzameling, groenonderhoud,…
Gelet op heel wat veranderingen vandaag de dag ten opzichte van vroeger, moeten we dat slim invullen:

  • Zo zijn pesticiden verboden en zorgen we voor nieuwe technieken, een “sneldienst” voor snelle interventies en onderhoudsvriendelijke planten om het groenonderhoud onder controle te houden,
  • Zo zetten we volop in op het digitaal afleveren van documenten via de website en app, maar vergeten we de inwoners niet die daar (nog) niet zo goed mee overweg kunnen (bv. door de vrijwilligers van Digidak die de nodige uitleg en begeleiding voorzien),
  • Zo voorzien we afspraken op het gemeentehuis zodat er geen (vervelende) wachtrij is, maar zorgen we dat die ook ’s avonds kunnen plaatsvinden en dat voor sommige zaken (zoals afhalen) geen afspraak nodig is.

Kortom: een realistische, betaalbare en slimme dienstverlening waar de Perenaar centraal staat.